måndag 27 juli 2009

Tallrikshylla


Tänkte att jag skulle visa er min fina tallrikshylla som jag har på en vägg i köket. Köpte den på loppis för 40 kronor (då var den i furu) och har sen fixat till den lite med först svart färg och sedan vit, samt lite sandpapper för den rätta slitna looken. :o) Tallrikarna är också loppisfynd (utom den med en häst på, den hade min mamma när hon var liten), ståltrådshjärtat med pärlor har jag gjort själv, kransen av Kattfötter har min mamma gjort och boken är den underbara "Sommarens söta".

Visar mer från köket en annan dag när jag blivit mer klar med allt. Har, som ni ser, vit panel (som redan satt där när jag flyttade in) och har just tapetserat med en ljust grå tapet (färgen syns lite dåligt på det här fotot tror jag). Håller på och lägger till många rosa detaljer nu eftersom jag tycker att det är så fint mot det gråa. Blev inspirerad av mina Mårbackapelargoner.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Hej Ann-Sofie!
    Hittade hit via Johannas (mysiga lantliga ting) blogg! Vad fin din tallrikshylla är:)

    "Sommarens söta" har jag oxå köpt, såå fina bilder o härliga recept!

    Ha en bra vecka,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Tack för dina snälla ord hos mig!!
    Din tallrikshylla var jättefin, min har jag också fyndat på loppis för 40 kr och målat om.Tänk vad mycket snyggare de blir när de blir vita istället för i furu!

    SvaraRadera

Jättekul om du lämnar en hälsning! :o)

 
gästbok och besöksräknare